In dit portfolio worden verschillende theoretische en empirische bronnen gebruikt ter ondersteuning van de beschreven inzichten en ervaringen. De onderstaande bronnenlijst bevat de geraadpleegde literatuur en websites die van waarde zijn geweest voor het onderzoek en de reflecties. Alle bronnen zijn conform de APA-stijl geciteerd.
Geerts, E., & Van Kralingen, R. (2018). *Handboek voor leraren*. Uitgeverij XYZ.
Jehee, M. (2014). *Begeleiding van startende docenten in het MBO: Een onderzoek naar de begeleiding van zij-instromers en de impact op hun professionele ontwikkeling* (Proefschrift). Universiteit van Amsterdam.
Molein, I., Rombaut, E., & Van Severen, T. (2020). De herziene taxonomie van Bloom in de klas. Zaltbommel: Pelckmans Pro.
Teitler, P., & Teitler, H. (2020). *Lessen in orde in het MBO*. Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.
Van Gelder, J., & Van Gelder, H. (n.d.). SMART. Slim en handig met het formuleren van doelen. Nederland: Uitgeverij SMART.
Verstreate, M., & Nijman, V. (2020). Handboek leren leren. Utrecht: Uitgeverij Boom.
Voerman, L., & Faber, F. (2018). *Didactisch coachen: Leren stimuleren in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs*. Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.
Voerman, L., & Faber, F. (2022). Didactisch coachen (12e druk). De Weijer Uitgeverij.
nog te standariseren….
Onderzoekende houding
handboek voor leraren
lessen in orde in het mbo
veerkracht in je werk
de 6 rollen van de leraar in de praktijk
beroeps gerichte didactiek
brein didactiek
leerlingen met een specifieke hulpvraag