Leergroep De Racoons: Een Krachtige Samenwerking
Leergroep “De Racoons” bestaat uit een divers en enthousiast team met complementaire achtergronden en ervaringen: Marissa Bol, Sanne de Boer, Michael Schaap en ikzelf. Deze diversiteit draagt bij aan een rijke leeromgeving en versterkt onze samenwerking.
Teamleden:
- Sanne de Boer (37): Woonachtig in Drachten, werkzaam bij Noorderpoort Groningen sinds november 2021 als BPV-coördinator en praktijk/theorie docent Allround Schoonheidsspecialist. Daarnaast is Sanne SLB’er van een tweedejaars klas.
- Michael Schaap (29): Recent verhuisd naar Wilhelminaoord (Drenthe), werkzaam bij Firda (voorheen Friesepoort Drachten) sinds begin 2022 als docent Software Development & Serious Games (niveau 4, alle leerjaren). Michael is tevens coördinator leerbedrijf en ontwikkelt nieuwe curricula.
- Marissa Bol (27): Woonachtig in Emmen, werkzaam bij het Drenthe College Assen sinds september 2023 als docent LOB en BPV voor twee klassen in de volwasseneneducatie BBL pedagogisch medewerker (niveau 3 en 4, kinderopvang).
- J.C.W. Stoelwinder (56): Woonachtig in Feanwalden, werkzaam bij Firda (voorheen Friesepoort Drachten) sinds begin 2020 als vakspecialist docent Software Development & IT (niveau 3,4, alle leerjaren). Sinds 2023 ben ik Regiehouder Volwassenen onderwijs in de BOL/BBL tak van Firda en verzorg daarbij de opleidingen IT en Softwaredeveloper.
Synergie en Samenwerking:
De samenwerking binnen “De Racoons” is gebaseerd op wederzijds respect, open communicatie en een gezamenlijke focus: het halen van het beste resultaat voor onze studenten. Onze verschillende achtergronden en expertise in diverse opleidingsniveaus (mbo, hbo, volwassenenonderwijs) en vakgebieden (schoonheidsspecialist, software development, pedagogisch medewerker) leveren een unieke synergie op. We leren veel van elkaar, delen onze inzichten en ondersteunen elkaar actief in ons leerproces. De prettige en open werksfeer draagt bij aan een stimulerende leeromgeving waar we elkaar inspireren en motiveren. We kijken vanuit verschillende invalshoeken naar de opleiding en delen onze ervaringen om onze eigen praktijk te verbeteren en uiteindelijk een optimale leeromgeving voor de studenten te creëren.
Deze beschrijving benadrukt de teamgeest, de diversiteit aan ervaring en expertise, en de wederzijdse leerprocessen binnen de groep “De Racoons”.
Onze leergroep heet “de Racoons” en bestaat uit: